Proporsjoner
Logoen skal aldri dras ut av de opprinnelige proporsjonene.
Streken i logoen setter fokus på EN og det som gjør oss unike. Streken er et symbol på innholdet i sin mest minimalistiske form.
Logoen er vår signatur, og skal være tilstede på alle uttak. Vi har utarbeidet en rekke retningslinjer for bruk av logo, og endel eksempler på bruk som skal unngås. Det er viktig at du følger disse, så vi oppnår et konsekvent uttrykk.
Vi har laget ulike logopakker som passer til alle formål, og som kan lastes ned her på siden. RGB er til digitalt bruk, og CMYK til trykk.
Entur Logo Blue: Brukes på lyse bakgrunner og rolige bilder.
Logo i sort eller hvit skal unngås såvidt mulig, og brukes kun som unntak, i sort/hvite uttak. Hvis nødvendig settes logoen i fargen som gir best kontrast mot bakgrunnen.
For at lesbarheten til logoen skal være tydelig er det viktig å respektere frisonen, så logoen ikke blir forstyrret. Unngå å plassere tekst, bilder eller annet i dette området. Plasseres logoen i et hjørne av et format, er dette absolutte minste avstand den bør ha til formatets kanter.
Når logoen skal representeres i små størrelser er det viktig at høyden ikke blir lavere enn 20 px på digitalt eller 6 mm på trykk.
Endre, forvrenge eller behandle logoen galt kan føre til uklar kommunikasjon. Aldri forsøk å lage logoen selv, i en annen font, eller endre størrelsen eller proporsjoner. Under er et par eksempler på hva du skal unngå.
Logoen skal aldri dras ut av de opprinnelige proporsjonene.
Legg aldri en effekt på logoen.
Logoen skal ikke brukes i andre farger enn det som er oppgitt.
Roter, skru eller vend aldri på logoen.
Flytt aldri på bokstavene eller streken i logoen.
Sett aldri logoen på en bakgrunn som ikke gir nok kontrast.
Denne logo varianten skal kun benyttes som app-ikon for iOS, Android og AppGallery. I tillegg til Favicon.
Plasseres ikonet i et hjørne av et format, er dette absolutte minste avstand den bør ha til formatets kanter.